Thursday, April 30, 2009

Tiada daya

SEBELUM berkahwin, pastinya seseorang itu, terutama lelaki, membuat pelbagai persiapan sebagai persediaan, termasuk daripada segi kemampuan batinnya.

Kemampuan batin tentu menjadi isu sensitif bagi lelaki kerana tidak mahu ‘kalah’ kepada isteri apabila melakukan hubungan kelamin selepas berkahwin.


Bagaimanapun, mungkin ada yang akan menghadapi masalah selepas perkahwinan, dan ia mungkin mengambil masa seminggu, sebulan, setahun atau bertahun-tahun selepas itu.

Sebenarnya, mungkin anda yakin mengenai syahwat sendiri, tetapi apa yang berlaku kemudian di luar jangkaan kerana pelbagai sebab akan memungkinkannya terjadi.

Mungkin anda tiada tandingan daripada segi keinginan seks, tetapi berdasarkan ‘prestasi’, anda tidak berdaya seperti yang dijangka atau diingini.

Ia mungkin berlaku ketika anda dalam keadaan teruja seksual, di mana ereksi berlaku dengan kemasukan banyak darah ke dalam otot zakar.

Darah yang masuk dengan lancar itu mengisi ruang otot dengan padat dan dalam keadaan itu, pembuluh darah ven atau pembuluh darah untuk penyaluran darah keluar dari otot zakar menjadi sempit, jadi darah yang berkumpul kekal padat dalam otot zakar dan membuatkan zakar keras padat.

Dalam keadaan sedemikian, lelaki mudah menyalurkan ereksi ke dalam faraj. Jarang sekali berlaku situasi darah yang masuk dengan banyak ke dalam otot zakar mula keluar kerana pembuluh darah ven terbuka atau ‘bocor’.

Ereksi yang satu ketika keras padat hilang kepadatannya apabila darah mula kekurangan dalam ruang otot zakar.

Ini boleh berlaku secara tiba-tiba dan ketika lelaki itu banyak melakukan gerak badan.

Jadi tidak hairan jika dibandingkan dengan mati pucuk, banyak lelaki didapati mengalami masalah sukar kekalkan ereksi seperti biasa, walaupun perkara itu semakin kurang sejak kebelakangan.

Didapati juga lelaki yang mempunyai otot kemut yang lemah juga mudah mengalami masalah. Jika ereksi lancar dan otot kemut dicengkam, ereksi menjadi lebih padat dan bertenaga. Jadi dalam keadaan padat itu dengan mengemut, ereksi menjadi lebih padat ketika disalurkan ke dalam faraj.

Jika penyaluran ereksi ke dalam faraj tidak dilakukan dengan mengemut, daya ereksi menurun dan kadangkala terasa sukar untuk disalurkan ke dalam faraj.

Didapati juga lelaki yang mudah hilang daya ketegangan dengan cepat selepas mencapai ereksi padat cuba mengatasinya dengan memasukkan ereksi secepat mungkin ke dalam faraj pasangan.

Jika anda mahu mengatasi masalah sukar mengekalkan ereksi selepas mencapai ereksi, saya syorkan anda mengukuhkan otot kemut anda melalui aktiviti senaman kemut.

Apabila otot kemut kuat, ketika ereksi berlaku, ereksi dapat dikekalkan dengan padat apabila otot lantai pelvis dicengkam atau kemut (seperti menahan kencing atau kentut).

Jadi lakukan senaman kemut atau senaman Kegel (www.kegel excercise for men.com) untuk meningkatkan daya ereksi.

Ada juga lelaki yang mengalami masalah itu menggunakan cincin menambat ereksi. Pernah berlaku cincin yang digunakan diperbuat daripada besi dan menyakitkan apabila ereksi menjadi padat sehingga menutup saluran darah dalam zakar.

Cincin yang dibeli tanpa nasihat dan pemeriksaan doktor boleh memudaratkan jika ia ketat atau keras, oleh yang demikian jangan mudah terpedaya.

0 comments:

Langgan artikel anda di sini

Perhal Blog

Blog ini memuatkan semua artikel yang berkaitan dengan kekeluargaan, kesihatan, motivasi, keagamaan dan permasalahan. Semua artikel di dalam blog ini merupakan artikel yang bertanggungjawab dan disiarkan dalam beberapa akhbar dan majalah popular di negara kita. Makluman.

Artikel Blog Terkini

  © Blogger template Ramadhan Al-Mubarak by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP