Sunday, April 26, 2009

Posisi ranjang OKU

Soalan:
SAYA adalah insan cacat yang kehilangan kaki kanan akibat kemalangan. Saya mempunyai beberapa kemusykilan yang ingin dikemukakan kepada doktor. Masalah yang saya hadapi ialah:

i. Saiz zakar saya ialah 6.5 sentimeter ketika ereksi. Persoalannya, mengapa isteri saya mengadu tidak puas ketika bersama dan bagaimana mahu menjadikan isteri saya puas?

ii. Saya amat menggemari seks oral dan mula merasa ketagih.

iii. Bagaimana saya yang tidak mempunyai kaki kanan mahu mencapai kepuasan ketika melakukan hubungan seks? Saya kurang berpengalaman dalam aspek posisi ketika bersama isteri.

iv. Isteri saya gemar melakukan seks hingga tiga kali sehari. Dia selalu memaksa saya membesar atau memanjangkan zakar kerana ingin memenuhi keinginan seksnya itu.

Saya amat berharap doktor boleh membantu.

Insan cacat yang derita,
Melaka.

Jawapan:
SAUDARA, saiz 6.5 sentimeter ketika ereksi adalah normal. Anda tidak perlu menjalani proses pembesaran atau memanjangkan zakar. Ini kerana, ketika ini tidak ada lagi kaedah terbaik untuk memanjang dan membesarkan zakar tanpa kesan yang memudaratkan selain berhabis wang.

Masalah isteri saudara yang tidak puas dalam hubungan seksual boleh ditangani dengan cara lain. Saudara perlu ingat, hubungan seksual bukan saja terhad kepada hubungan penetras.

Saudara boleh tumpukan lebih masa dalam foreplay. Kebanyakan wanita boleh mencapai klimaks hanya melalui foreplay. Kreativiti dan imaginasi dalam melakukan hubungan intim adalah penting untuk memberi variasi kepada hubungan suami isteri yang kadang kala menjadi monotonous.

Cuba gunakan posisi berlainan. Cuba tukar tempat melakukan hubungan seks - jangan hanya terhad di bilik tidur.

Alat bantuan hubungan seksual seperti vibrator dan dildo boleh digunakan untuk membantu memuaskan hubungan seksual anda berdua.

Anda juga memberitahu gemarkan seks oral. Saya tidak pasti sama ada saudara menerima atau memberi oral seks ini. Jika saudara yang melakukan seks oral kepada isteri saudara, ia salah satu cara foreplay yang boleh membantu isteri saudara mencapai klimaks.

Posisi terbaik untuk saudara yang kehilangan kaki selepas kemalangan adalah posisi women on top. Ini bermaksud, saudara baring terlentang dan isteri berada di atas saudara.

Ketika dalam posisi ini, saudara juga boleh memberikan stimulasi manual kepada klitoris isteri saudara. Ini boleh membantu beliau mencapai klimaks.

Saudara ada menyebut isteri saudara ingin melakukan hubungan seks hingga tiga kali sehari. Keadaan yang dipanggil hyperseksual ini boleh berlaku kepada lelaki dan wanita.

Jika saudara merasakan ia mengganggu kehidupan saudara dan menjejaskan hubungan suami isteri, saya nasihatkan anda membawa isteri berjumpa kaunselor atau pakar psikiatri untuk membantu anda berdua.

0 comments:

Langgan artikel anda di sini

Perhal Blog

Blog ini memuatkan semua artikel yang berkaitan dengan kekeluargaan, kesihatan, motivasi, keagamaan dan permasalahan. Semua artikel di dalam blog ini merupakan artikel yang bertanggungjawab dan disiarkan dalam beberapa akhbar dan majalah popular di negara kita. Makluman.

Artikel Blog Terkini

  © Blogger template Ramadhan Al-Mubarak by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP