Monday, April 13, 2009

Bedah untuk besar saiz

ALAT kelamin saya bersaiz kecil. Bolehkah pembedahan untuk membesarkannya dilakukan?

AHMAD
Damansara, Selangor



Bagi lelaki saiz dan bentuk zakarnya menjadi tumpuan. Jika saiz serta bentuk zakar yang dibicarakan, tidak ramai wanita mampu memberi ulasan kecuali mereka yang pernah ditiduri beberapa lelaki yang mempunyai saiz selain bentuk zakar berbeza.

Oleh itu, bentuk dan saiz zakar lelaki bukan isu utama kepada wanita, asalkan lelaki itu dapat berintiman dan prihatin kepada mereka, itu yang menjadi pilihan.

Walaupun demikian, tidak dinafikan segelintir lelaki memiliki saiz dan bentuk zakar yang kecil dalam keadaan erek dan ia tentu boleh mengganggu keintiman daripada segi memberi kepuasan atau kesempurnaan dalam persetubuhan kepada pasangan.

Pernah seorang isteri menjelaskan dilema mempunyai suami berzakar kecil yang gagal kekal dalam faraj kerana setiap kali suami bergerak, ereksinya terlepas!

Zakar yang ukurannya kurang dari enam sentimeter (sm) ketika erek ditakrifkan sebagai zakar mikro.

Lelaki yang mempunyai ukuran zakar yang lebih dari itu tetapi kurang dari sembilan sm ketika erek mempunyai zakar yang kecil.

Kedua-dua situasi itu ada penawarnya, sama ada ia boleh dikendalikan melalui pembedahan pembesaran dan pemanjangan atau menggunakan peralatan yang dapat menarik anggota itu ke tahap diinginkan secara tetap.

Jadi saya syorkan kepada anda dan sesiapa yang inginkan perubahan kepada anggota kelamin mereka supaya jangan sekali-kali dapatkan rawatan yang boleh membahayakan diri.

0 comments:

Langgan artikel anda di sini

Perhal Blog

Blog ini memuatkan semua artikel yang berkaitan dengan kekeluargaan, kesihatan, motivasi, keagamaan dan permasalahan. Semua artikel di dalam blog ini merupakan artikel yang bertanggungjawab dan disiarkan dalam beberapa akhbar dan majalah popular di negara kita. Makluman.

Artikel Blog Terkini

  © Blogger template Ramadhan Al-Mubarak by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP